close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מיני מחשב- זן חדש של מחשבים נולד

מערכת שורשכא כסליו, תשעז21/12/2016

אחרי שמחשבים ניידים החליפו את הנייחים, וטאבלטים שדי תפסו את מקומם של הניידים, צריך להתחיל להתרגל לזן חדש של מחשבים- מיני מחשב

תגיות:
מיני מחשב

אחרי שהתרגלנו למחשבים ניידים שהחליפו את המחשבים הנייחים, ולטאבלטים שמתחילים לתפוס את מקומם של המחשבים הניידים, אנחנו יכולים להתחיל ולהתרגל לזן חדש של מחשבים. Nחשבים הקרויים על פי רוב "מיני מחשב".

מיני מחשב הוא מחשב קטן, כזה שניתן להכניס לכל תיק יד (להבדיל ממחשב נייד או טאבלט שצריך בשבילו תיק גב), הוא שוקל עשרות גרמים בלבד, אך הוא כולל מגוון יציאות, כולל HDMI, MINI DP, USB, וכן חיבורי רשת ואוזניות. מיני מחשב, למרות המשקל הנמוך שלו והעובדה שמדובר במכשיר שמזכיר במראה לו קופסא קטנה, יכול לבצע עבודות שאינן נופלות ממחשבים ניידים או נייחים. הוא כולל מעבד חזק (למשל intel core i5 או מספר גבוה יותר), הוא כולל הארד דיסק עם 500GB ויותר, ניתן אפילו לשדרג את המעבד ואת הארד דיסק במידת הצורך, הוא כולל זיכרון פנימי גבוה, וכן כרטיסי רשת, מסך ועוד. מיני מחשב גם כולל מערכות הפעלה חדשניות (ווינדוס 10), אנטי וירוס ומערכות נוספות שכל מחשב רגיל משתמש בו. ניתן להוסיף למחשב גם עכבר ומקלדת.

לפני שנסביר למה משמש מיני מחשב, חשוב לומר, שכיום ישנה תפיסה שמחשבים אלו יחליפו בעתיד את המחשבים הקיימים, ולא מדובר רק את המחשבים הנייחים שכבר היום נעלמים מהשימוש הביתי, אלא גם את המחשבים הניידים בהם נעשה שימוש הן ביתי והן עסקי. הסיבה היא, מיני מחשב הוא מחשב יותר קטן בממדיו, נוח ויעיל באפשרויות השימוש בו, וניתן לבצע בו את אותן פעולות שניתן לבצע במחשב רגיל.

מי משתמש במיני מחשב ולאיזה שימוש
כבר היום מיני מחשב נמצא בשימוש רב בתחומים שונים. השימוש במחשב מסוג זה הוא פופולארי מאוד במקצועות בהם יש צורך לבצע עבודות בשטח. למשל בניית מבנים, תשתיות, ניתוח קרקע ועוד. כמו כן, אנחנו יכולים לראות שימוש ניכר במחשב מסוג זה באתרים בהם מצלמים סרטים או תוכניות טלוויזיה.

השימוש במיני מחשב הוא פופולארי מכמה סיבות. ראשית, הוא נייד מאוד, קל להשתמש בו בכל מקום. הוא לא שוקל הרבה ואף על פי כן, הוא מציע סט ביצועים דומה למחשב רגיל.

שנית, הוא לא עושה הרבה רעש בזמן השימוש, זאת להבדיל ממחשב נייד. על כן משתלם לעבוד איתו, למשל באתרים בהם נדרשת עבודה בשקט מוחלט.

שלוש, הוא לא כולל מאווררים וכלים אחרים שעלולים לחמם אותו יתר על המידה או להכניס אבק לתוכו. מכאן שהשימוש בו באתרי בנייה יכול להיות אידיאלי.

ארבע, ברור לכל שבמקומות רבים יש צורך לבצע שימוש במחשב אך לא תמיד זה אפשרי. במיני מחשב זה ניתן. לגבי השאלה כיצד רואים את הנתונים אותם מכניסים למחשב, הרי שניתן לחבר את המחשב לכל מסך שהוא. וכך אפשר להשתמש בו בשטח ולראות את הנתונים השונים שהכנסנו לתוכו.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה